El Servei d'Orientació Educativa (SOE) de l'Oficina Jove de la Terra Alta ha atès, entre els mesos de gener i febrer, prop de 250 alumnes dels centres educatius de secundària de la comarca per tal de fer-los un assessorament especialitzat a l'hora de seguir els seus estudis. Les xerrades s'han fet de forma grupal a l'alumnat de 3r d'ESO de l'Institut Escola Mare de Déu del Portal i de forma més personalitzada, juntament amb les seves famílies, a l'alumnat de 4t d'ESO del mateix centre. En el cas de l'Institut Terra Alta, totes les sessions s'han realitzat de forma grupal, tant a l'alumnat de 3r i 4t d'ESO, com al de 1r i 2n de Batxillerat.
"És important tenir una informació de qualitat i un bon acompanyament perquè l'alumnat no es perdi en la definició del seu procés formatiu. Amb perdre's, em refereixo a l'abandonament escolar, les dificultats per encarar l'estudi o la desafecció escolar, entre d'altres. Cal treballar perquè la informació que els arriba els proporcioni els coneixements, les competències i les eines necessàries per prendre les decisions més encertades al llarg de la seva formació i, especialment, en els moments de transició educativa o en el trànsit al món professional", explica Núria Sorribes, tècnica del SOE.
El Servei d'Orientació Educativa, que pretén ser una eina de col·laboració i de suport als Departaments d'Orientació dels centres educatius de la comarca, va començar a intervenir de manera presencial i descentralitzada durant el curs escolar 2019-2020 però, amb el confinament, va haver de continuar algunes d'aquestes atencions de forma virtual, prioritzant l'alumnat que es trobava en un moment de transició acadèmica: 4t d'ESO i 2n de Batxillerat. Finalment, es van fer un centenar d'atencions de forma grupal, individual o amb la presència de la família, on es va tractar tot allò relacionat amb l'orientació acadèmica i professional.
Per aquest curs 2020-2021, el SOE va preveure que totes les accions es duguessin a terme en format virtual per tal d'evitar que cap jove quedés fora del servei. D'aquesta manera, mentre els/les joves es trobaven a l'aula, es realitzava una connexió sincrònica on se'ls proporcionava informació i eines de reflexió i de recerca vers l'àmplia oferta formativa existent.
Aquest servei resta obert a tota la població jove de la Terra Alta mitjançant els diferents canals de què disposa l'Oficina Jove: xarxes socials, correu electrònic o pàgina web www.joveterraalta.org, o també via telefònica o presencial (amb cita prèvia).
"És important tenir una informació de qualitat i un bon acompanyament perquè l'alumnat no es perdi en la definició del seu procés formatiu. Amb perdre's, em refereixo a l'abandonament escolar, les dificultats per encarar l'estudi o la desafecció escolar, entre d'altres. Cal treballar perquè la informació que els arriba els proporcioni els coneixements, les competències i les eines necessàries per prendre les decisions més encertades al llarg de la seva formació i, especialment, en els moments de transició educativa o en el trànsit al món professional", explica Núria Sorribes, tècnica del SOE.
El Servei d'Orientació Educativa, que pretén ser una eina de col·laboració i de suport als Departaments d'Orientació dels centres educatius de la comarca, va començar a intervenir de manera presencial i descentralitzada durant el curs escolar 2019-2020 però, amb el confinament, va haver de continuar algunes d'aquestes atencions de forma virtual, prioritzant l'alumnat que es trobava en un moment de transició acadèmica: 4t d'ESO i 2n de Batxillerat. Finalment, es van fer un centenar d'atencions de forma grupal, individual o amb la presència de la família, on es va tractar tot allò relacionat amb l'orientació acadèmica i professional.
Per aquest curs 2020-2021, el SOE va preveure que totes les accions es duguessin a terme en format virtual per tal d'evitar que cap jove quedés fora del servei. D'aquesta manera, mentre els/les joves es trobaven a l'aula, es realitzava una connexió sincrònica on se'ls proporcionava informació i eines de reflexió i de recerca vers l'àmplia oferta formativa existent.
Aquest servei resta obert a tota la població jove de la Terra Alta mitjançant els diferents canals de què disposa l'Oficina Jove: xarxes socials, correu electrònic o pàgina web www.joveterraalta.org, o també via telefònica o presencial (amb cita prèvia).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada