Prop de tres-cents alumnes d'educació primària, de secundària i de formació professional i batxillerat de dotze centres educatius de Catalunya han participat avui en tres plens simulats al saló de sessions. Els estudiants han participat en el projecte educatiu "Fem una llei", en què han seguit tot el procés de tramitació de tres lleis, una per cada etapa educativa, sobre la igualtat de gènere i l'empoderament de les dones i les nenes (batxillerat i formació professional), la prevenció de la sequera i el foment de l'estalvi d'aigua (educació secundària) i el de foment de l'activitat física i esportiva per al millorament de la salut dels infants i joves i sobre la no discriminació (educació primària).
La presidenta, Anna Erra, que ha presidit les tres sessions plenàries simulades, ha felicitat els estudiants per la feina feta aquests mesos, en què, ha destacat, han vist "de primera mà" el funcionament del Parlament i han pogut percebre que aprovar una llei "no és una feina fàcil", sinó una feina que "necessita diàleg, debat i negociacions per arribar a consensos", un diàleg, ha explicat, en què "rau la democràcia, perquè la democràcia és sinònim de complexitat, de termes mitjans; en definitiva, de diversitat". La presidenta ha afegit que "potser en un futur no gaire llunyà" algun d'aquests estudiants serà elegit diputat, i a l'últim els ha demanat que recordin que "el que realment és important és que s'ha de poder parlar de tot" i fer-ho "sempre amb respecte".
Els plens simulats han començat a les deu del matí, amb els estudiants de cinc centres de batxillerat i formació professional: l'Institut Verdaguer, de Barcelona; l'Institut Montsacopa, d'Olot; l'Institut Francesc Vidal i Barraquer, de Tarragona; la Institució Igualada, de Jorba, i el centre Ilerna, de Lleida.
El segon ple, a les onze, s'ha fet amb els alumnes d'educació secundària de l'Institut Escola Mare de Déu del Portal, de Batea; el Col·legi Sant Josep - Teresianes, de Barcelona, i l'Institut La Mitjana, de Lleida.
La darrera sessió, a les dotze, ha estat la dels estudiants d'educació primària, amb alumnes de l'Institut Escola El Temple, de Tortosa; l'Escola Valeri Serra, de Bellpuig; l'Escola Bufalà, de Badalona, i La Salle de Santa Coloma de Farners.
Premi Conviure
A continuació, s'ha fet a l'auditori l'acte de lliurament del Premi Conviure, que atorguen l'Associació d'Antics Diputats i el Parlament a un centre de cada etapa educativa entre els finalistes que avui han participat en les simulacions plenàries. El premi està dotat amb tres mil euros per a cada categoria. En aquesta catorzena edició han estat premiats l'Institut Montsacopa, en la categoria de batxillerat i formació professional; l'Institut Escola Mare de Déu del Portal, de Batea, en la d'educació secundària, i l'Escola Bufalà, de Badalona, en la d'educació primària.
La presidenta de l'Associació d'Antics Diputats, Núria de Gispert, ha felicitat els premiats i ha explicat que l'associació va concebre el premi com un "projecte de futur" perquè els "nens i joves sàpiguen què és el Parlament, què és la democràcia i la llibertat" i els seus valors, que impliquen "negociar molt" i pactar per arribar al consens.
Erra ha acompanyat De Gispert en l'acte de lliurament del premi, a què també han assistit la vicepresidenta segona, Assumpta Escarp, i diverses diputades de la Comissió d'Educació.
El jurat del premi ha pres la decisió després de seguir les simulacions a l'hemicicle i avaluar la feina feta per cada centre participant durant el curs passat. Les escoles finalistes, que avui han participat en la simulació plenària, han estat escollides d'entre els centres que el darrer any han participat en algun dels tallers educatius organitzats pel Parlament.
La presidenta, Anna Erra, que ha presidit les tres sessions plenàries simulades, ha felicitat els estudiants per la feina feta aquests mesos, en què, ha destacat, han vist "de primera mà" el funcionament del Parlament i han pogut percebre que aprovar una llei "no és una feina fàcil", sinó una feina que "necessita diàleg, debat i negociacions per arribar a consensos", un diàleg, ha explicat, en què "rau la democràcia, perquè la democràcia és sinònim de complexitat, de termes mitjans; en definitiva, de diversitat". La presidenta ha afegit que "potser en un futur no gaire llunyà" algun d'aquests estudiants serà elegit diputat, i a l'últim els ha demanat que recordin que "el que realment és important és que s'ha de poder parlar de tot" i fer-ho "sempre amb respecte".
Els plens simulats han començat a les deu del matí, amb els estudiants de cinc centres de batxillerat i formació professional: l'Institut Verdaguer, de Barcelona; l'Institut Montsacopa, d'Olot; l'Institut Francesc Vidal i Barraquer, de Tarragona; la Institució Igualada, de Jorba, i el centre Ilerna, de Lleida.
El segon ple, a les onze, s'ha fet amb els alumnes d'educació secundària de l'Institut Escola Mare de Déu del Portal, de Batea; el Col·legi Sant Josep - Teresianes, de Barcelona, i l'Institut La Mitjana, de Lleida.
La darrera sessió, a les dotze, ha estat la dels estudiants d'educació primària, amb alumnes de l'Institut Escola El Temple, de Tortosa; l'Escola Valeri Serra, de Bellpuig; l'Escola Bufalà, de Badalona, i La Salle de Santa Coloma de Farners.
Premi Conviure
A continuació, s'ha fet a l'auditori l'acte de lliurament del Premi Conviure, que atorguen l'Associació d'Antics Diputats i el Parlament a un centre de cada etapa educativa entre els finalistes que avui han participat en les simulacions plenàries. El premi està dotat amb tres mil euros per a cada categoria. En aquesta catorzena edició han estat premiats l'Institut Montsacopa, en la categoria de batxillerat i formació professional; l'Institut Escola Mare de Déu del Portal, de Batea, en la d'educació secundària, i l'Escola Bufalà, de Badalona, en la d'educació primària.
La presidenta de l'Associació d'Antics Diputats, Núria de Gispert, ha felicitat els premiats i ha explicat que l'associació va concebre el premi com un "projecte de futur" perquè els "nens i joves sàpiguen què és el Parlament, què és la democràcia i la llibertat" i els seus valors, que impliquen "negociar molt" i pactar per arribar al consens.
Erra ha acompanyat De Gispert en l'acte de lliurament del premi, a què també han assistit la vicepresidenta segona, Assumpta Escarp, i diverses diputades de la Comissió d'Educació.
El jurat del premi ha pres la decisió després de seguir les simulacions a l'hemicicle i avaluar la feina feta per cada centre participant durant el curs passat. Les escoles finalistes, que avui han participat en la simulació plenària, han estat escollides d'entre els centres que el darrer any han participat en algun dels tallers educatius organitzats pel Parlament.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada