Més d'una cinquantena d'empreses de la Terra Alta van assistir el passat 28 de març a la jornada professional que va tenir lloc al convent de Sant Salvador, a Horta de Sant Joan, per debatre quin ha de ser el model de gestió turística de la comarca.
El passat 28 de març, en el marc del projecte "Treball a les 7 comarques", Terra Alta Més va organitzar una jornada professional adreçada al sector turístic de la Terra Alta sota el títol "Quin model de gestió turístic volem per la Terra Alta?". L'acte va tenir lloc al convent de Sant Salvador, a Horta de Sant Joan, i hi van participar al voltant de 50 empreses de la comarca.
Carles Luz, el president del Consell Comarcal, va ser qui va inaugurar la Jornada destacant la importància d'aquest tipus d'accions i agraint la participació dels assistents. Seguidament, Elisabet Martínez, de Terra Alta Més, va explicar quina era la situació de la comarca a nivell socioeconòmic i va ressaltar la necessitat de passar d'una comarca amb problemes a una comarca amb projectes.
La van seguir David Esteller, de Tourislab; Ariadna Boixader, d'Oleasoul, i Josep Capellà, de DCB Turisme, els quals van explicar els projectes que s'han realitzat en els darrers anys a la Terra Alta en matèria d'enoturisme, oleoturisme i cicloturisme, en el marc del projecte Terra Alta Més.
A continuació, tres destinacions catalanes: el Penedès, la Garrotxa i el Pallars Jussà van explicar les claus de l'èxit dels seus models de gestió turística.
"La clau està en la gent", així començava la xerrada Núria Sala, directora tècnica del Consorci de Promoció Turística del Penedès, que posava èmfasi en la importància del treball d'un bon equip tècnic i la participació del territori per a una bona gestió turística. Núria Sala va explicar el model de gestió del consorci que treballen sota un model publicoprivat en què un 79% del pressupost és públic i un 21% privat.
D'altra banda, Turina Serra, gerent de Turisme Garrotxa, va explicar quin ha estat el desenvolupament turístic d'una comarca inicialment no turística. Turina va parlar de la importància del treball en xarxa, el compromís i la cooperació entre sector públic i sector privat; també va incidir en la necessitat de tenir una estratègia com a territori i disposar d'un pla d'accions anual. Avui dia, Turisme Garrotxa, associació publicoprivada que vetlla per la gestió del turisme a la comarca, ja compta amb 400 empreses.
Finalment, Josep Palau, president de l'Associació de Professionals de l'Àmbit Turístic del Pallars Jussà, va explicar el funcionament i estructura de l'associació, 100% privada, que s'empara sota la marca turística Viu el Pallars, Viu el Jussà. Palau va destacar la necessitat de fer pinya entre el sector privat creant sinergies que ajudin a posar en valor el territori (paisatge, producte local...) i permetin realitzar una promoció turística conjunta que sigui més efectiva.
En la segona part de la jornada, sota un format de taula rodona, les empreses de la Terra Alta van opinar sobre la situació de la comarca i com veien el futur turístic de la mateixa. En aquesta taula hi van participar Toni Beltran, d'Identitat Olive Oil; Albert Blasco, del Càmping Port Massaluca; Anna Miralles, de l'Hotel Miralles; Pilar Miró, de l'Associació de Turisme Rural Terra Alta; Ferran Rosselló, de l'Associació d'Empreses de la Via Verda de Val de Zafán; Laia Arrufí, del Celler Arrufí, i Laura Pinto, consultora i organitzadora d'esdeveniments.
Tots van coincidir en què és imprescindible organitzar-se i començar a treballar plegats. També cal decidir quin model de gestió turística es vol i comptar amb el suport del sector públic. La taula acabava amb la pregunta: "Com veieu el futur turístic de la comarca?" i algunes de les respostes van ser: prometedor, possible amb humilitat, sostenible, esperançat o un autèntic paradís rural.
El punt i final a la jornada el va posar Santi Valldepérez, que va fer especial esment a la necessitat de sumar per multiplicar. També va parlar de la importància de la comunicació i el fet d'establir plans d'accions: "Un objectiu sense un pla és només un desig".
La jornada va finalitzar amb un dinar, per a tots aquells que volguessin assistir-hi, al restaurant Miralles d'Horta de Sant Joan,
Des de Terra Alta Més es mostren satisfets per l'assistència de públic a la jornada així com pel debat que es va generar entre les empreses del territori per tal de trobar la forma d'organitzar-se i gestionar d'una forma activa i eficient el turisme a la comarca.
El passat 28 de març, en el marc del projecte "Treball a les 7 comarques", Terra Alta Més va organitzar una jornada professional adreçada al sector turístic de la Terra Alta sota el títol "Quin model de gestió turístic volem per la Terra Alta?". L'acte va tenir lloc al convent de Sant Salvador, a Horta de Sant Joan, i hi van participar al voltant de 50 empreses de la comarca.
Carles Luz, el president del Consell Comarcal, va ser qui va inaugurar la Jornada destacant la importància d'aquest tipus d'accions i agraint la participació dels assistents. Seguidament, Elisabet Martínez, de Terra Alta Més, va explicar quina era la situació de la comarca a nivell socioeconòmic i va ressaltar la necessitat de passar d'una comarca amb problemes a una comarca amb projectes.
La van seguir David Esteller, de Tourislab; Ariadna Boixader, d'Oleasoul, i Josep Capellà, de DCB Turisme, els quals van explicar els projectes que s'han realitzat en els darrers anys a la Terra Alta en matèria d'enoturisme, oleoturisme i cicloturisme, en el marc del projecte Terra Alta Més.
A continuació, tres destinacions catalanes: el Penedès, la Garrotxa i el Pallars Jussà van explicar les claus de l'èxit dels seus models de gestió turística.
"La clau està en la gent", així començava la xerrada Núria Sala, directora tècnica del Consorci de Promoció Turística del Penedès, que posava èmfasi en la importància del treball d'un bon equip tècnic i la participació del territori per a una bona gestió turística. Núria Sala va explicar el model de gestió del consorci que treballen sota un model publicoprivat en què un 79% del pressupost és públic i un 21% privat.
D'altra banda, Turina Serra, gerent de Turisme Garrotxa, va explicar quin ha estat el desenvolupament turístic d'una comarca inicialment no turística. Turina va parlar de la importància del treball en xarxa, el compromís i la cooperació entre sector públic i sector privat; també va incidir en la necessitat de tenir una estratègia com a territori i disposar d'un pla d'accions anual. Avui dia, Turisme Garrotxa, associació publicoprivada que vetlla per la gestió del turisme a la comarca, ja compta amb 400 empreses.
Finalment, Josep Palau, president de l'Associació de Professionals de l'Àmbit Turístic del Pallars Jussà, va explicar el funcionament i estructura de l'associació, 100% privada, que s'empara sota la marca turística Viu el Pallars, Viu el Jussà. Palau va destacar la necessitat de fer pinya entre el sector privat creant sinergies que ajudin a posar en valor el territori (paisatge, producte local...) i permetin realitzar una promoció turística conjunta que sigui més efectiva.
En la segona part de la jornada, sota un format de taula rodona, les empreses de la Terra Alta van opinar sobre la situació de la comarca i com veien el futur turístic de la mateixa. En aquesta taula hi van participar Toni Beltran, d'Identitat Olive Oil; Albert Blasco, del Càmping Port Massaluca; Anna Miralles, de l'Hotel Miralles; Pilar Miró, de l'Associació de Turisme Rural Terra Alta; Ferran Rosselló, de l'Associació d'Empreses de la Via Verda de Val de Zafán; Laia Arrufí, del Celler Arrufí, i Laura Pinto, consultora i organitzadora d'esdeveniments.
Tots van coincidir en què és imprescindible organitzar-se i començar a treballar plegats. També cal decidir quin model de gestió turística es vol i comptar amb el suport del sector públic. La taula acabava amb la pregunta: "Com veieu el futur turístic de la comarca?" i algunes de les respostes van ser: prometedor, possible amb humilitat, sostenible, esperançat o un autèntic paradís rural.
El punt i final a la jornada el va posar Santi Valldepérez, que va fer especial esment a la necessitat de sumar per multiplicar. També va parlar de la importància de la comunicació i el fet d'establir plans d'accions: "Un objectiu sense un pla és només un desig".
La jornada va finalitzar amb un dinar, per a tots aquells que volguessin assistir-hi, al restaurant Miralles d'Horta de Sant Joan,
Des de Terra Alta Més es mostren satisfets per l'assistència de públic a la jornada així com pel debat que es va generar entre les empreses del territori per tal de trobar la forma d'organitzar-se i gestionar d'una forma activa i eficient el turisme a la comarca.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada