El passat dijous 14 de desembre, al Telecentre de Gandesa, davant una representació del teixit empresarial del sector oleícola de la comarca de la Terra Alta, en el marc del programa Terra Alta Més, impulsat pel Consell Comarcal de la Terra Alta i el Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC), es va presentar el Pla rstratègic per al sector de l'oli i les olives de la Terra Alta, que té com a objectiu facilitar al sector poder fer front als principals reptes estratègics que té plantejats i assolir una millor posició competitiva.
El Pla estratègic que es va presentar és el resultat d'un treball de més de quatre mesos de durada amb els productors oleícoles que ha consistit en una anàlisi profunda del sector, el seu pes econòmic, la seva estructura, les principals fortaleses i mancances, les necessitats de millora i reptes competitius, amb la qual cosa es poden identificar amb detall els punts sobre els quals el sector ha de treballar amb més intensitat per desenvolupar el seu potencial.
EL pla contempla més de trenta mesures a implementar en els propers anys en àrees tals com la qualitat dels productes, l'aprovisionament del recurs, la comercialització i l'entrada a nous mercats, la divulgació i visibilitat del sector i de la cultura de l'oli o el desenvolupament de l'oleoturisme entre altres qüestions.
En el curt termini, es preveu iniciar la implementació de determinades àrees específiques del Pla d'acció, especialment pel que fa a la visibilitat i al posicionament del sector de l'oli i les olives en el mercat, la promoció del sector i la qualitat dels seus productes, la detecció d'oportunitats en canals de comercialització i un millor accés al mercat català, i, finalment, el desenvolupament de l'oleoturisme com a element d'atracció de potencials consumidors cap al territori i facilitador de la venda directe d'oli.
El Pla estratègic que es va presentar és el resultat d'un treball de més de quatre mesos de durada amb els productors oleícoles que ha consistit en una anàlisi profunda del sector, el seu pes econòmic, la seva estructura, les principals fortaleses i mancances, les necessitats de millora i reptes competitius, amb la qual cosa es poden identificar amb detall els punts sobre els quals el sector ha de treballar amb més intensitat per desenvolupar el seu potencial.
EL pla contempla més de trenta mesures a implementar en els propers anys en àrees tals com la qualitat dels productes, l'aprovisionament del recurs, la comercialització i l'entrada a nous mercats, la divulgació i visibilitat del sector i de la cultura de l'oli o el desenvolupament de l'oleoturisme entre altres qüestions.
En el curt termini, es preveu iniciar la implementació de determinades àrees específiques del Pla d'acció, especialment pel que fa a la visibilitat i al posicionament del sector de l'oli i les olives en el mercat, la promoció del sector i la qualitat dels seus productes, la detecció d'oportunitats en canals de comercialització i un millor accés al mercat català, i, finalment, el desenvolupament de l'oleoturisme com a element d'atracció de potencials consumidors cap al territori i facilitador de la venda directe d'oli.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada