El Pe de l'Ajuntament de Gandesa va aprovar ahir una moció presentada pel grup municipal del Partit Demòcrata Europeu Català (PDECAT) en defensa de la gestió de les oficines liquidadores com a Agència Tributària de la Generalitat. La moció pretén defensar el manteniment de l'oficina existent a Gandesa i els seus treballadors, ja que amb el desplegament de l'Agència Tributària de la Generalitat es vol traure el servei de la ciutat.
La gestió i liquidació de l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats i de l'impost sobre successions i donacions que realitzen les oficines liquidadores de districte hipotecari a càrrec dels registradors de la propietat s'empara amb la normativa pròpia dels tributs, disposició addicional 2a del RD 828/1998 de 29 de maig, disposició addicional 1a del RD 1629/1991 de 8 de novembre.
El Ple de la corporació va aprovar per unanimitat demanar al Govern de la Generalitat l'adopció d'un model de gestió tributària que permeti mantenir un punt d'atenció a la ciutat de Gandesa per tal que pugui suplir l'atenció personalitzada i en proximitat prestada fins a la data per les oficines liquidadores, fugint de models que impliquin la recentralització del servei i l'atenció al contribuent. També es va aprovar reclamar al Govern de la Generalitat que ofereixi una solució que possibiliti que els treballadors que fins a dia d'avui han vingut realitzant totes les funcions de gestió, liquidació i recaptació dels tributs sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats i de l'impost sobre successions i donacions, puguin optar a continuar realitzant la seva feina en la nova forma que es desenvolupi l'activitat per part de l'Agència Tributària de Catalunya, i que permeti alhora que aquest organisme pugui aprofitar els coneixements i l'experiència en aquestes tasques d'aquestes persones.
L'Ajuntament de Gandesa notificarà els acords a la Presidència i a la Vicepresidència de la Generalitat de Catalunya.
La gestió i liquidació de l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats i de l'impost sobre successions i donacions que realitzen les oficines liquidadores de districte hipotecari a càrrec dels registradors de la propietat s'empara amb la normativa pròpia dels tributs, disposició addicional 2a del RD 828/1998 de 29 de maig, disposició addicional 1a del RD 1629/1991 de 8 de novembre.
El Ple de la corporació va aprovar per unanimitat demanar al Govern de la Generalitat l'adopció d'un model de gestió tributària que permeti mantenir un punt d'atenció a la ciutat de Gandesa per tal que pugui suplir l'atenció personalitzada i en proximitat prestada fins a la data per les oficines liquidadores, fugint de models que impliquin la recentralització del servei i l'atenció al contribuent. També es va aprovar reclamar al Govern de la Generalitat que ofereixi una solució que possibiliti que els treballadors que fins a dia d'avui han vingut realitzant totes les funcions de gestió, liquidació i recaptació dels tributs sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats i de l'impost sobre successions i donacions, puguin optar a continuar realitzant la seva feina en la nova forma que es desenvolupi l'activitat per part de l'Agència Tributària de Catalunya, i que permeti alhora que aquest organisme pugui aprofitar els coneixements i l'experiència en aquestes tasques d'aquestes persones.
L'Ajuntament de Gandesa notificarà els acords a la Presidència i a la Vicepresidència de la Generalitat de Catalunya.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada