28/7/13

Finalitzen els seminaris enoturístics “Com optimitzar el patrimoni enològic pel turisme”, organitzats pel Consell Comarcal de la Terra Alta


Han finalitzat els seminaris de capacitació d'agents enoturístics "Com optimitzar el patrimoni enològic pel turisme", que han estat organitzats pel Consell Comarcal de la Terra Alta i subvencionats pel Servei d'Ocupació de Catalunya, en el marc del projecte "Treball a les 7 comarques" i cofinançats pel Fons Social Europeu. Aquest és el primer d'un conjunt de tres seminaris de capacitació per a la millora de la competitivitat de les empreses implicades en el desenvolupament de l'enoturisme de la Terra Alta.

Aquest primer seminari amb títol "Com optimitzar el patrimoni enològic pel turisme" s'ha orientat a les empreses vitivinícoles de la comarca, amb especial èmfasi en els cellers productors de vi i les explotacions agràries. Han estat 4 sessions presencials, de 2,5 hores de durada, en horari de tarda, de les 18.00 a les 20.30 hores.

La creació de productes turístics experiencials, impartida per Èric Enguita de l'empresa Artcava. Aquesta sessió es va realitzar al celler cooperatiu de Batea i va permetre conèixer les  experiències d'aquest jove empresari pel que fa al turisme del vi.

La cadena de valor en l'enoturisme, va tindre lloc al celler cooperatiu modernista de Gandesa. Va ser la segona sessió i va anar a càrrec de Ferran Vidilla (Cooperativa de Falset) i Ruth Troyano. S'hi van tractar temes referents a les actituds i reptes en el turisme del vi i sobre l'oferta turística vinculada al territori.

La sessió La qualitat del servei turístic va tindre lloc al celler Edetària, i va anar a càrrec de Dolors Setó, doctora de la URV.

Marques per a mercats va ser la darrera de les sessions del seminari. Va tindre lloc a la seu del Consell Regulador de la DO Terra Alta i va anar a càrrec de Maria Solé, de l'establiment Mas Llagostera de la Bisbal del Penedès.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada