El Consell Comarcal de la Terra Alta ha adjudicat a la Fundació
Universitat Rovira i Virgili (FURV) la redacció de l'estudi de mMillora de la competitivitat del sector vitivinícola a la Terra Alta
2012. L'adjudicació s'ha efectuat per un import de 37.305,94 euros, IVA inclòs en el marc del projecte Terra Alta +, una acció de
desenvolupament inclosa al programa Treball a les 7 Comarques,
patrocinat pel Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC) i cofinançat pel
Fons Social Europeu (FSE).
La
millora de la competitivitat del sector vitivinícola s’abordarà mitjançant l’estudi
sobre la tipificació de la garnatxa blanca i constitueix una aposta
estratègica per a la comarca via la valorització dels preus del raïm i
dels vins i de la seva comercialització en mercats internacionals i
nacionals.
L'estudi tindrà en compte tres àmbits. En primer lloc, es té en compte la necessitat d’aprofundir en el coneixement de la composició del raïm i el tipus de vins que es poden obtindre. En segpon lloc, la necessitat
d’estudiar i definir acuradament les característiques aromàtiques i
gustatives dels diferents estils de vins de garnatxa blanca. Finalment, s'estudiarà la necessitat d’estimular la transferència dels estudis realitzats per millora la formació i reciclatge dels actors del sector.
Els objectius específics d'aquesta acció són diversos. Primerament es pretén millorar
la competitivitat del sector aportant arguments de venda via la
diferenciació del producte basat en la tipificació i caracterització de
la garnatxa blanca. També es volen obtenir
noves eines que permetin optimitzar els itineraris vitícoles i
enològics per tal d’obtenir la millor expressió possible de tipicitat en
els vins de garnatxa blanca. En tercer lloc es pretén afegir
una anyada més per a la definició dels trets típics de la varietat
Garnatxa Blanca en funció dels tipus de vi objectiu (jove o elaborat en
bota) per a l’homologació dels descriptors de la varietat. També es vol aprofundir
en la influència del terrer, dels factors vitícoles i els factors
enològics sobre la qualitat i tipicitat dels vins de Garnatxa Blanca. Finalment, l'estudi pretén elaborar
un estudi de posicionament del producte en el mercat basat en
l’avaluació de l’acceptació del varietat a nivell de consumidor.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada