25/6/12

Terra Alta+ adjudica un estudi per millorar la competitivitat del sector vitivinícola de la comarca

El Consell Comarcal de la Terra Alta ha adjudicat a la Fundació Universitat Rovira i Virgili (FURV) la redacció de l'estudi de mMillora de la competitivitat del sector vitivinícola a la Terra Alta 2012.  L'adjudicació s'ha efectuat per un import de 37.305,94 euros, IVA inclòs  en el marc del projecte Terra Alta +, una acció de desenvolupament inclosa al programa Treball a les 7 Comarques, patrocinat pel Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC) i cofinançat pel Fons Social Europeu (FSE).

La millora de la competitivitat del sector vitivinícola s’abordarà mitjançant l’estudi sobre la tipificació de la garnatxa blanca i constitueix una aposta estratègica per a la comarca via la valorització dels preus del raïm i dels vins i de la seva comercialització en mercats internacionals i nacionals.

L'estudi tindrà en compte tres àmbits. En primer lloc, es té en compte la necessitat d’aprofundir en el coneixement de la composició del raïm i el tipus de vins que es poden obtindre. En segpon lloc, la necessitat d’estudiar i definir acuradament les característiques aromàtiques i gustatives dels diferents estils de vins de garnatxa blanca. Finalment, s'estudiarà la necessitat d’estimular la transferència dels estudis realitzats per millora la formació i reciclatge dels actors del sector.

Els objectius específics d'aquesta acció són diversos. Primerament es pretén millorar la competitivitat del sector aportant arguments de venda via la diferenciació del producte basat en la tipificació i caracterització de la garnatxa blanca. També es volen obtenir noves eines que permetin optimitzar els itineraris vitícoles i enològics per tal d’obtenir la millor expressió possible de tipicitat en els vins de garnatxa blanca. En tercer lloc es pretén afegir una anyada més per a la definició dels trets típics de la varietat Garnatxa Blanca en funció dels tipus de vi objectiu (jove o elaborat en bota) per a l’homologació dels descriptors de la varietat. També es vol aprofundir en la influència del terrer, dels factors vitícoles i els factors enològics sobre la qualitat i tipicitat dels vins de Garnatxa Blanca. Finalment, l'estudi pretén elaborar un estudi de posicionament del producte en el mercat basat en l’avaluació de l’acceptació del varietat a nivell de consumidor.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada