5/6/12

Terra Alta+ adjudica a l'IRTA un projecte per millorar la competitivitat del sector oleícola de la comarca


El Consell Comarcal de la Terra Alta ha adjudicat a l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA) la redacció del projecte de "Millora de la competitivitat del sector oleícola de la Terra Alta 2012". L'adjudicació s'ha efectuat per un import de 17.700 euros en el marc del projecte Terra Alta +, una acció de desenvolupament inclosa al programa Treball a les 7 Comarques, patrocinat pel Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC) i cofinançat pel Fons Social Europeu (FSE). 

Els objectius específics que persegueix aquesta acció són diversos. Es vol apostar per la transferència tecnològica i la recerca aplicada com a motor de desenvolupament socioeconòmic. També es pretén diferenciar la caracterització de l'oli de la DOP Terra Alta en base al posicionament de mercat que ajudi a millorar la seva comercialització. També es vol tenir cura de tipificar la varietat empeltre, varietat tradicional d'olivera de la Terra Alta, com a element de diferenciació del producte i valorar les "oliveres monumentals" com a recurs de promoció socioeconòmica i de vàlua paisatgística i patrimonial.

Quant a aspectes de promoció i comercialització, es vol dotar de contingut la marca col·lectiva d'oli  "Terraltí", iniciar una línia de treball nova: les olives de taula i els seus derivats, i analitzar el potencial dels olis de la Terra Alta en el segment alt de mercat.

El projecte de millora de la competitivitat del sector oleícola de la Terra Alta 2012 es desenvoluparà en tres àmbits: la qualitat dels olis de la comarca, les accions comercials i la transferència de la informació, que aportaran informació complementària per a la diferenciació del producte. En el primer àmbit es persegueix  millorar la qualitat dels olis mitjançant la caracterització dels olis actuals de la DOP, la selecció clonal de la varietat empeltre i la realització d'un estudi sobre les oliveres monumentals de la Terra Alta.

En el segon àmbit s'efectuarà un estudi per identificar activitats lligades a la comercialització. En aquest sentit, i com a resultat de les accions ja iniciades l'any 2010, es considera oportú obrir noves línies d'actuació, més relacionades amb el desenvolupament d'accions futures de comercialització. Aquestes accions s'estructuren en dos apartats: la marca "Terraltí" i l'oliva de taula.

Finalment, l'estudi tractarà sobre aspectes de diivulgació i transferència de la informació obtinguda en el procés de recerca mitjançant una jornada de portes obertes a l'Estació Experimental de Gandesa, per donar a conèixer el clon d'empeltre seleccionat, i una  jornada de transferència dels resultats obtinguts, amb una primera presentació del cupatge "Terraltí".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada