11/4/12

L’Oficina Comarcal de Consum del Consell Comarcal del Baix Ebre atén més de 600 reclamacions al llarg de l’any 2011

L' Oficina Comarcal de Consum de l'ens comarcal del Baix Ebre ha
tancat l'any 2011 amb 638
reclamacions, 15 queixes, 320 consultes i 8 denúncies. Unes dades que
posen de manifest la
contínua activitat d'aquest departament en el darrer any.
El president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Lluís Soler, ha
destacat que "l'oficina comarcal
de consum és una figura de primer ordre per atendre les demandes i
consultes que tenen els
habitants de la comarca al voltant d'un producte o servei". En aquest
sentit, Soler ha remarcat
que la contínua activitat del departament mostra que "any rere any
s'està consolidat l'oficina
de consum i això causa que la gent estigui disposada, cada vegada més,
a mostrar les seves
queixes davant d'un servei o producte ineficient o defectuós".
Al seu torn, el conseller de Comerç i Consum del Consell Comarcal del
Baix Ebre, Jordi Curto,
ha emfatitzat amb la rellevant tasca que exerceix l'oficina comarcal
de consum. Segons Curto,
el fet que l'oficina comarcal hagi realitzat més de 950 atencions al
llarg de l'any, mostra que
"aquest servei comarcal és cada vegada més important per a la gent de
la nostra comarca que
necessita informació, que té inquietuds o que té queixes per una
situació determinada".
Al llarg d'aquest any 2011, i com ja va sent habitual, el sector que
ha rebut més reclamacions
ha estat el de la telefonia mòbil amb 198. Per darrera, el sector
d'Internet amb 139
reclamacions i, en tercer lloc, la telefonia fixa amb 43.
Per tal de solucionar aquestes reclamacions, l'oficina comarcal de
consum ofereix el servei de
mediació. O sigui, la intervenció d'una tercera persona imparcial i
experta amb l'objectiu
d'ajudar les parts i facilitar l'obtenció d'un acord satisfactori. En
total, de les 638 reclamacions
presentades, 458 s'han resolt per mediació i 71 s'han arxivat. Per
altra banda, 17 s'han
traslladat a inspecció i 92 s'han traslladat a arbitratge.
Més enllà de gestionar les reclamacions i solucionar els dubtes dels
consumidors, des del
departament de consum també es realitzen campanyes d'inspecció per tal
de comprovar si
l'establiment, producte o servei ofert s'atén a la normativa o disposa
de la qualitat exigida. En
aquest sentit, es realitzen campanyes de correcció de mercat,
comprovació de protocols,
comprovació de requisits generals, presa de mostres i control
sistemàtic de productes
industrials.
Paral·lelament, també s'ha fomentat l'adhesió a la Junta Arbitral de
Consum. Durant el 2011,
s'han realitzat 10 adhesions. A més, al llarg de l'any, l'oficina
comarcal de consum també ha
organitzat xerrades escolars, conferències, sessions informatives i
cursos sobre consum
responsable.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada